Sluis ter Doornenburg
De inlaat thv het Pannerdensch Kanaal willen wij vervangen door een sluis zodat recreatieverkeer hier de Linge al op kunnen varen.
Sluis ter Elst
Een sluis willen wij bij Elst plaatsen. Vanaf Doornenburg +10m. NAP tot Elst +7m. NAP kent het landschap 3 meter verval.
Sluis ter Hemmen
Een sluis willen wij op de Nieuwe Linge direct na het Lingekanaal plaatsen. Boten kunnen zo in de toekomst over het Lingekanaal naar de Nieuwe Rijn als daar het gemaal wordt veranderd in een sluis. Van deze sluis bij Hemmen +8m. NAP tot aan Tiel +6m. NAP kent het landschap 2 meter verval.
Sluis ter Medel en Zoelen
Aan weerszijden van het Amsterdams Rijnkanaal willen wij sluizen plaatsen die het Amsterdams Rijnkanaal toegankelijk maakt. Ten westen van het Amsterdams Rijnkanaal in het dorp Zoelen en ten oosten in het dorp Medel. Met deze twee sluizen krijgt de Linge net als de Lek iets noordelijker een vrije waterwegkruising. Op de luchtfoto hier beneden vind je de twee sluizen op het Amsterdams Rijnkanaal. De twee sluizen op de Lek liggen buitenbeeld.
Sluis ter Zoelen
NAP verschil Elst-Hemmen
Tussen Elst +7m. NAP en Hemmen +8m. NAP kent het landschap 1 meter verval.